Alior Bank zaangażowany w pomaganie

Poczucie dobrze spełnionego obowiązku, świadomie niesiona pomoc i szczęście widziane w oczach tych, którzy to wsparcie przyjmują – to wszystko sprawia, że pracownicy Alior Banku już od kilku lat angażują się w różne projekty społeczne. Od 2018 roku takie działania przybrały w banku formę zorganizowanego programu wolontariatu pracowniczego „Zaangażowani w pomaganie”.

Wojciech Grabiec, koordynator ds. projektów rozwojowo-szkoleniowych

Wszelkie podejmowane działania inicjowane są przez samych pracowników. To oni – przy pełnym wsparciu i zaangażowaniu zarządu Alior Banku – decydują, w których akcjach wezmą udział.

– Zawsze chętnie  angażowaliśmy się w różnego rodzaju zbiórki na rzecz osób potrzebujących w różnych miejscach w Polsce. Wsparliśmy już m.in. dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo-wychowawczych, chore dzieci przebywające w szpitalach, osoby bezdomne, biedne, starsze i samotne – opowiada Wojciech Grabiec, koordynator ds. projektów rozwojowo-szkoleniowych, inicjator wolontariatu pracowniczego.

W 2018 roku w duchu wartości Alior Banku, który stawia na zespołowe działanie, powołany został program wolontariatu pracowniczego „Zaangażowani w pomaganie”. W jego ramach zrealizowaliśmy z powodzeniem wiele ciekawych projektów, m.in.:

  • Akcja „Paka dla zwierzaka” zakończyła się wykonaniem przez pracowników Alior Banku aż 110 legowisk i 5 drapaków dla bezdomnych zwierząt. Dodatkowo w ramach zbiórki na rzecz schronisk zebraliśmy m.in. 600 kg karmy i przeróżnych przysmaków, 200 kocy i ręczników, kilkadziesiąt zabawek oraz kilkanaście smyczy i obroży.
  • Zaczytana Akademia” realizowana wraz z Fundacją Zaczytani.org przygotowywała pracowników Alior Banku do roli „bajkoedukatorów”. 30 wolontariuszy z Warszawy, Gdańska i Krakowa już teraz prowadzi zajęcia, których celem jest minimalizowanie lęku wśród małych pacjentów w szpitalach.
  • W ramach „Świątecznej inicjatywy” pracownicy Alior Banku odpowiedzieli na ponad 200 listów, które osoby potrzebujące skierowały do Św. Mikołaja i przygotowali dla nich prezenty świąteczne według otrzymanych wskazówek. Zorganizowali także wraz z partnerami społecznymi serię warsztatów świątecznych, których głównym celem było budowanie relacji pomiędzy osobami z różnych środowisk, jak np. z dziećmi, seniorami, osobami z niepełnosprawnością, uchodźcami. Razem tworzyli ozdoby świąteczne, śpiewali kolędy oraz przygotowywali posiłki. W ramach świątecznej zbiórki na rzecz potrzebujących zebrane zostały ciepłe ubrania i obuwie, śpiwory, termosy, bielizna pościelowa oraz artykuły plastyczne do zajęć terapeutycznych. W ramach „Świątecznej inicjatywy” wsparcie od Alior Banku otrzymały dzieci i młodzież z placówek opiekuńczo wychowawczych, dzieci doświadczone chorobą, osoby starsze i samotne, osoby dotknięte bezdomnością, a także rodziny, które znalazły się w wyjątkowo trudnej sytuacji. Finałem Świątecznej inicjatywy był festyn i kiermasze, podczas których kwestowano ozdoby świąteczne przygotowane przez podopiecznych partnerów społecznych oraz pracowników banku. Kiermasze odbyły się w Warszawie, Gdańsku i Krakowie a także internetowej przestrzeni wewnętrznej tak, aby wszyscy pracownicy banku mogli wziąć udział.

Jestem przekonany, że chęć pomagania jest naturalną potrzebą człowieka. Czasami wystarczy tylko zainspirować ludzi do działania, stworzyć przestrzeń oraz dać wsparcie w realizacji. To właśnie robimy dzięki zespołowemu działaniu pracowników banku, pracodawcy oraz naszych partnerów społecznych. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie – dodaje Wojciech Grabiec.