Bankowość pocztowa mobilna jak nigdy wcześniej

Robert Kuraszkiewicz, Prezes Zarządu Banku Pocztowego

Rok 2020 jest dla nas szczególny za sprawą przypadającej w tym roku 30 rocznicy powstania Banku Pocztowego. Tym bardziej cieszy fakt, że wchodzimy w ten rok jako Bank, który nigdy w swojej dotychczasowej historii nie mógł pochwalić się takim rozwojem w obszarze bankowości mobilnej, płatności mobilnych, czy najwyższej jakości rozwiązań otwartej bankowości, które Bank Pocztowy udostępnił jako jeden z pierwszych banków w Polsce.

Realizując założenia Strategii Banku Pocztowego do 2022 roku w zakresie cyfryzacji naszych usług, w minionym roku postawiliśmy na zapewnienie naszym Klientom dostępu do rozwiązań, których dotychczas w Banku Pocztowym nie było. Dlatego udostępniliśmy platformę EnveloBanku, cyfrowej marki Banku Pocztowego, która dla wielu naszych Klientów stała się wygodniejszą bankowością internetową, czy aplikacją mobilną z ciekawymi udogodnieniami, jak kalendarz i moduł faktur. Są to unikalne funkcjonalności pozwalające na automatyzację płatności za faktury i dodawanie ich w wygodny sposób, np. zdjęciem czy emailem. W 2019 roku Bank udostępnił także m.in. bezpieczny sposób logowania do aplikacji EnveloBanku oraz zatwierdzania przelewów z użyciem biometrii (odcisk palca). Docelowo platformą mobilną i internetową dla wszystkich klientów Banku Pocztowego mają być właśnie rozwiązania EnveloBanku, co ma też nam pozwolić na jeszcze lepsze dopasowanie oferty oraz ułatwić i przyśpieszyć proces oferowania kolejnych nowoczesnych, cyfrowych produktów we współpracy z Pocztą Polską.

W 2019 roku zrobiliśmy także wielki krok jeśli chodzi o rozwój płatności mobilnych. Dane mówią, że niemal 80% Polaków posiada smartfon. Inne badania pokazują, że do korzystania z płatności mobilnych przyznaje się już co trzeci z nas. Dlatego by móc odpowiedzieć na potrzeby Klientów także w tym zakresie, w krótkim czasie wprowadziliśmy do oferty Banku Pocztowego możliwość płacenia za pomocą Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay – coraz popularniejszych na rynku i chętnie wybieranych rozwiązań przez osoby, dla których ich telefon to nie tylko słuchawka, ale centrum kontaktu ze światem
i narzędzie wielozadaniowe.

W końcu 2019 rok był dla sektora bankowego sprawdzianem z umiejętności dostosowania się do nowej rzeczywistości „po PSD2”, a więc świata otwartej bankowości. Bank Pocztowy zdał ten egzamin – jako jeden z pierwszych banków w Polsce najpierw udostępnił interfejs API, a następnie został objęty wyłączeniem Komisji Nadzoru Finansowego z obowiązku ustanowienia dla niego mechanizmów awaryjnych. Zwolnienie z fall-back to duży sukces naszej organizacji i potwierdzenie wysokiej jakości rozwiązań technologicznych „otwartej bankowości”, które w ostatnim roku oddaliśmy w ręce naszych klientów.  

To m.in. dzięki wymienionym przeze mnie osiągnięciom Banku Pocztowego zawdzięczamy to, że w rywalizacji z największymi bankami w Polsce, w grudniu 2019 r. Bank Pocztowy (ex aequo z dwoma innymi bankami) uznany został najlepszym bankiem rankingu satysfakcji klientów niezależnej firmy badawczej. Kierowany przeze mnie Bank wobec ubiegłego roku zanotował największy wzrost punktów, co jest dla nas powodem do dumy i czynnikiem motywującym do dalszego działania i osiągania sukcesów na miarę innych działających w Europie banków pocztowych – liderów w wielu obszarach bankowości.