Credit Agricole – bank, który słucha

Jędrzej Marciniak, Wiceprezes zarządu Credit Agricole Bank Polska

Credit Agricole jest uważnym bankiem, który wsłuchuje się w potrzeby klientów i dostarcza im takich rozwiązań jakich potrzebują. Kiedy więc okazało się, że klienci oczekują od nas bardziej atrakcyjnych rachunków osobistych, odpowiedzieliśmy na tę potrzebę. W kwietniu 2018 r. uruchomiliśmy nowoczesne Konto dla Ciebie w kilku wariantach dostosowanych do wieku i stylu życia klientów. Ci zareagowali entuzjastycznie: w ciągu dziewięciu miesięcy – od 13 kwietnia do 31 grudnia – uruchomiliśmy ponad 145 tys. nowych rachunków.

Nowa oferta promowana była poprzez innowacyjną kampanię reklamową z udziałem Dawida Podsiadło – jednego z najbardziej szanowanych artystów muzycznych w Polsce – która doskonale została przyjęta zarówno przez publiczność, jak i branżę. Pomysł na kampanię został uhonorowany m.in. nagrodą główną w konkursie kreacji reklamowej Kreatura, a specjalne wersje spotów przygotowane do Internetu (tzw. pre-rolle) otrzymały w tym samym konkursie nagrodę specjalną za „mistrzowskie opanowanie formatu wideo przyszłości”. Warto wspomnieć, że jako bank zostaliśmy też strategicznym partnerem trasy koncertowej Dawida Podsiadło „Małomiasteczkowy Tour”, która stała się wielkim sukcesem artystycznym i frekwencyjnym.

Drugą interesującą nowością w ofercie Credit Agricole był produkt strukturyzowany „EkoZysk” – połączenie indywidualnego ubezpieczenia na życie i dożycie z funduszem kapitałowym, który pozwala inwestować w firmy z sektora zielonej gospodarki. To pierwszy tego typu produkt na polskim rynku, a także pierwszy, który oferuje klientowi zysk niezależnie od wahań cen indeksu bazowego.

Podobnie jak Konto dla Ciebie, „EkoZysk” także spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem klientów. Pierwsza subskrypcja zakończyła się kilka tygodni przed terminem.

W 2018 r. odnosiliśmy również sukcesy we wdrażaniu nowych technologii. Jako pierwsi w Polsce wyposażyliśmy aplikację bankową na smartfony w specjalny program antywirusowy, który automatycznie sprawdza, czy urządzenie klienta nie zostało zainfekowane złośliwym oprogramowaniem. Uruchomiliśmy również Telebota, czyli bazujące na sztucznej inteligencji rozwiązanie wspomagające telefoniczną sprzedaż kredytów gotówkowych.

Wszystkie te działania wywodzą się z filozofii Credit Agricole, którą można streścić hasłem: „100% digital, 100% human”. Oznacza ono, że mocno angażujemy się w usprawnianie systemów IT i ułatwianie zdalnego dostępu do naszych usług, lecz równocześnie przykładamy ogromną wagę do jakości obsługi w bezpośrednim kontakcie z klientem. Wierzymy, że klient wciąż potrzebuje wysłuchania i rozmowy z doświadczonym doradcą. Dlatego blisko 5 tys. pracowników banku służy klientom w ponad 400 placówkach sieci własnej i partnerskiej, a także poprzez kanały zdalne: Internet, aplikacje mobilne, telefon.

Nasi doradcy skupiają się na budowaniu szczerych i długotrwałych więzi z klientami, a klienci to doceniają i chętnie polecają nas swoim bliskim i znajomym. Wyniki niezależnych badań instytutu MillwardBrown wskazują, że Credit Agricole jest jednym z najchętniej polecanych banków w Polsce, zaś według danych Krajowej Izby Rozliczeniowej jesteśmy najczęściej wybieranym bankiem przez klientów, którzy decydują się na przeniesienie konta.

Zachęcam do poznania nas lepiej.