Dawid Podsiadło zachęca do oglądania reklam Credit Agricole w Internecie

Bank Credit Agricole znalazł sposób na skuteczne zachęcenie internautów do oglądania swoich reklam wyświetlanych na platformie YouTube. Dzięki tzw. pre-rollom, w których wokalista Dawid Podsiadło w zabawny sposób zachęcał do oglądania spotów, wyniki oglądalności pobiły wszelkie rekordy.

Credit Agricole w ubiegłym roku przeprowadził kampanię reklamową odświeżającą jego wizerunek oraz promująca nową ofertę kont. Od początku kwietnia w stacjach telewizyjnych oraz na internetowych platformach wideo można było oglądać spoty reklamowe z udziałem Dawida Podsiadło. Szukając skutecznych rozwiązań do reklamowania się wśród internautów, bank zdecydował się wykorzystać w nowatorski format wideo pre-roll z tzw. antyskippingiem. Przed właściwym spotem na YouTube pojawiały się krótkie 5-15 sekundowe filmy. Ich celem jest nakłonienie widza do obejrzenia reklamy w całości.

– To bardzo innowacyjne i kreatywne podejście do widza. Chodziło o to, aby zapewnić mu na tyle pozytywnych wrażeń, by zechciał obejrzeć materiał do końca. Dodając bonusowe, zabawne scenki przed rozpoczęciem standardowego spotu, osiągnęliśmy wspaniałe efekty – mówi Łukasz Kurzawski, manager ds. mediów z banku Credit Agricole.

W spoty poprzedzone pre-rollami zaangażowało się znacznie więcej internautów, niż w standardowe reklamy wyświetlane bez takiego wprowadzenia. W przypadku dwóch spotów: “I co się koń stresował” oraz “Zwrotka”, aż 6 na 10 widzów obejrzało reklamy w całości i nie skorzystało z możliwości pominięcia ich w trakcie wyświetlania.

– Pre-rolle to najlepsza opcja, jeżeli planujemy kampanie budujące świadomość marki – dzięki zasięgom na YT możemy dotrzeć do znacznej liczby internautów w Polsce – dodaje Łukasz Kurzawski.

Zarówno cała kampania „Uważny bank” jak i same pre-rolle zdobyły kilka prestiżowych nagród w branżowych konkursach reklamowych. Pomysł na kampanię został uhonorowany m.in. nagrodą główną konkursu kreacji reklamowej Kreatura, zaś pre-rolle otrzymały w tym konkursie nagrodę specjalną „za mistrzowskie opanowanie formatu wideo przyszłości”, miały one też duży wpływ na przyznanie Credit Agricole nagród w konkursie MIXX Awards 2018.