Doskonała komunikacja z klientami? W PZU – tak!

To właśnie w tej kategorii projekt PZU „Preobsługa szkód” otrzymał Złotą Słuchawkę 2018 w konkursie zorganizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu. W przypadku wystąpienia negatywnego zdarzenia losowego, to my pierwsi kontaktujemy się z poszkodowanymi i organizujemy im pomoc.

Pożar budynków mieszkalnych, wybuch gazu, powódź lub nawałnica to ogromne tragedie dotykające wiele gospodarstw domowych. Najczęściej występujące negatywne zdarzenia losowe to niekontrolowane rozprzestrzenianie się ognia, często spowodowane wadami instalacji elektrycznej lub uszkodzeniami urządzeń grzewczych. To sytuacje i momenty, kiedy pomoc liczy się szczególnie, ale okoliczności często sprawiają, że zapominamy o tym, co gwarantuje nam nasze ubezpieczenie. Z tych właśnie względów, chcąc pomóc najbardziej potrzebującym, postanowiliśmy kompleksowo zatroszczyć się o klienta i przejąć rolę inicjatora kontaktu z ubezpieczycielem.

W 2018 roku w ponad 120 ciężkich zdarzeniach losowych, w których ucierpieli nasi klienci oraz ich mienie, podjęliśmy kontakt z poszkodowanymi, aby zorganizować im pomoc oraz sprawnie uruchomić proces wypłaty odszkodowania. Mogliśmy dotrzeć do poszkodowanych dzięki nieprzerwanej pracy Centrum Monitoringu PZU. Przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku intensywnie śledzimy serwisy informacyjne, podejmując natychmiastowe działania. Podczas kontaktu z klientem, specjaliści organizują pomoc, określając jego potrzeby i dostosowując je do zakresu ubezpieczenia. Klient, który ma lokal mieszkalny nieumożliwiający jego dalsze użytkowanie, może skorzystać z hotelu oraz lokalu zastępczego nawet do 6 miesięcy. W ramach polisy organizujemy pomoc elektryka lub hydraulika. Dodatkowo klient otrzymuje propozycję dozoru mienia lub posprzątania pozostałości po zdarzeniu. W PZU pomagamy również zorganizować naprawę dachu w celu zabezpieczenia dobytku przed dodatkową szkodą.

Zgłoszenia tego typu zdarzeń mają wyjątkowy priorytet w zakresie obsługi szkody i wypłaty odszkodowania. Naszym celem jest sprawienie, aby nasi klienci błyskawicznie wracali do codzienności i mieli gwarancję, że jest ktoś, kto nieustannie czuwa nad dobrem ich mienia, a w razie zdarzenia losowego – zaoferuje pomoc w najwyższym standardzie. Każdego dnia pracy osoby obsługujące szkody pokazują swoje ponadstandardowe zaangażowanie. Wykorzystują one wiedzę, umiejętności i zdobyte doświadczenie. Jesteśmy szkoleni z zarządzania emocjami i stresem. Doceniają to nasi klienci, którzy w najtrudniejszych chwilach swojego życia nie szczędzą nam słów wdzięczności.

Doskonała komunikacja z klientami to środek w osiąganiu naszego nadrzędnego celu, jakim jest niesienie pomocy w życiu naszym klientom. To dla nich jesteśmy partnerem i nieustannie chcemy być proaktywnym ubezpieczycielem.