Getin Bank

Tomasz Misiak, Członek Zarządu Getin Noble Bank S.A.

Za nami intensywny rok, w którym bardziej niż dotychczas postawiliśmy na jakość obsługi i tworzenie banku relacyjnego. Niezależnie czy nasz Klient korzysta z usług w placówce, aplikacji mobilnej czy bankowości internetowej – jakość obsługi jest zawsze wysoka. W 2019 roku po raz kolejny zaświadczyły o tym przyznane nam nagrody i wyróżnienia.

Cel był i jest jeden – jak najwięcej zadowolonych Klientów, którzy są naszymi ambasadorami. W organizacji, w której efektywność kosztowa jest codziennością, bardzo ważne jest właściwe podejście do inicjatyw oraz decyzji biznesowych. Dlatego rozmawiamy i wprost pytamy naszych Klientów o ich potrzeby. To między innymi na podstawie tak zdobytej wiedzy, z roku na rok stajemy się coraz bardziej efektywni. Jednocześnie przez cały czas optymalizujemy procesy sprzedażowe oraz przyglądamy się portfolio produktowemu. Uzupełniamy naszą ofertę o produkty umożliwiające poszerzenie bazy Klientów i odpowiadające na ich zróżnicowane oczekiwania. Na tym skupiliśmy się w 2019 roku i to pozostaje dla nas największym wyzwaniem na kolejne lata.

Praca nad jakością to doskonały miernik efektywności banku. Zmiany zawsze zaczynamy od siebie, bo chcemy, aby nasi pracownicy traktowali Klientów, tak, jak sami chcieliby być traktowani. Dlatego tak ważne jest wprowadzanie rzeczywistych zmian i wartości w organizacji – bo wszelkie działania pozorne prędzej czy później i tak zweryfikuje rynek.

Stąd nasze starania o jak najlepsze relacje z całym zespołem. Ulepszamy miejsca pracy na bardziej funkcjonalne i komfortowe, systematycznie szkolimy pracowników i wspólnie usprawniamy procesy obsługi. Ponadto zostawiamy pracownikom inne pola do samorealizacji. Najlepszym przykładem są inicjatywy charytatywne, które w większości wychodzą właśnie od nich, a jako pracodawca z dumą obserwujemy jak podejmowane działania zyskują na popularności.

W minionym roku rozszerzyliśmy też ofertą produktową i dziś proponujemy znacznie więcej niż konto czy kartę płatniczą. Wprowadziliśmy market ubezpieczeniowy, dzięki któremu nasi Klienci mogą wygodnie i w jednym miejscu nabyć ubezpieczenie podróżne. Rozwinęliśmy segment produktów walutowych, startując z wielowalutową kartą płatniczą oraz walutową ofertą oszczędnościową. Zapytaliśmy naszych Klientów, co sądzą o potrzebach finansowych najmłodszych, a następnie – odpowiadając na nie – wprowadziliśmy konto Junior. Te i inne nowości projektowaliśmy z myślą o Klientach „mobile only”, dla których podstawowym kanałem kontaktu z nami jest aplikacja mobilna. Mogą oni, z poziomu smartfona, wygodnie i szybko kupić nawet te bardziej skomplikowane produkty. Pamiętamy również o Klientach, którzy wolą bezpośredni kontakt z doradcą, dlatego zintensyfikowaliśmy działania w zakresie modernizacji placówek. Coraz więcej naszych oddziałów prezentuje zupełnie nowy design, a nowoczesne aranżacje mają zapewnić komfort, dyskrecję i usprawnić obsługę.

Przed nami kolejny rok, który stawia nowe wyzwania. Na pewno jednym z nich jest rosnąca cyfryzacja usług, a konkretnie kwestie związane z podnoszeniem poziomu cyberbezpieczeństwa. W Getin Noble Banku mamy jasno sprecyzowany cel – maksymalny poziom efektywności i walka z procederem oszustw finansowych. Dlatego nie poprzestajemy na dostosowywaniu obecnych systemów do potencjalnych zagrożeń, ale obserwujemy zmieniające się okoliczności i inwestujemy w nowe narzędzia.

W nadchodzących kwartałach naszym strategicznym celem pozostaje podążanie za oczekiwaniami Klientów. Będziemy dalej pracować nad optymalizacją oferty produktowej, wdrażaniem nowych technologii oraz podnoszeniem konkurencyjności cenowej. Utrzymujemy strategię budowy banku relacyjnego, a nasza polityka produktowa nadal będzie opierać się na prostych zasadach, transparentności oraz elastycznej ofercie.