Gshield.gg – nowa marka ubezpieczeń od Europy Ubezpieczenia

Naszym celem jest dostarczanie klientom ochrony ubezpieczeniowej, która będzie w pełni odpowiadała na ich potrzeby oraz będzie dostępna w takiej formie, jak ich najbardziej interesuje. Dlatego zdecydowaliśmy się w grudniu ubiegłego roku wprowadzić na rynek nową markę: Gshield.gg, która będzie dostarczała produkty ubezpieczeniowe dla nowej kategorii klientów: fanów gier komputerowych oraz e-sportu.

Od 25 lat Europa Ubezpieczenia specjalizuje się w dostarczaniu produktów ubezpieczeniowych najwyższej jakości dla partnerów z rynku bankowego. Ubezpieczyciel jest jednym z prekursorów rynku bancassurance nad Wisłą i mimo zmian regulacyjnych oraz konsolidacji sektora bankowego pozostaje jedynym z liderów w zakresie sprzedaży polis w bankowych okienkach. Nie oznacza to jedynak, że bancassurance pozostaje jedynym obszarem zainteresowania Europy. Od kilku lat towarzystwo wdraża strategię transformacji biznesowej, w ramach której otwiera się na nowe segmenty, starając się w jak najlepszy sposób odpowiedzieć na potrzeby nowoczesnego, cyfrowego klienta. Najnowszym pomysłem Europy są ubezpieczenia przeznaczone dla miłośników gier komputerowych.

– Polski rynek gier szybko dojrzewa – pod względem poziomu wydatków zaczynamy doganiać bogatsze od nas kraje. Tylko w ciągu ostatnich czterech lat wydatki Polaków na gry oraz dobra cyfrowe związane z grami wzrosły o 25 proc. Polscy gracze coraz więcej przeznaczają także na sprzęt gamingowy. Dlatego w naszej ocenie nadszedł dobry moment, by zaoferować graczom stworzone z myślą o ich potrzebach produkty ubezpieczeniowe z ochroną dóbr cyfrowych związanych z grami oraz ich cennego sprzętu gamingowego. Odpowiedzią na ich potrzeby w tym zakresie jest stworzona razem z partnerami marka Gshield.gg – mówi Magdalena Marciniak, dyrektor pionu rozwoju biznesu w Europa Ubezpieczenia.

Według raportów firmy Newzoo, która bada globalny rynek gier cyfrowych, w Polsce mieszka nawet 12 milionów graczy. W 2018 roku wydali oni na różnego rodzaju gry ponad 2 mld zł. Część tej kwoty przeznaczyli na zakup różnego rodzaju dóbr cyfrowych w grach, takich jak wirtualne przedmioty czy wewnętrzna waluta. Z prognoz analityków wynika, że w te wydatki będą rosnąć, a dla wielu osób – szczególnie w wieku 20-30 lat – gry komputerowe, czy internetowe stają się istotną rozrywką.

Z myślą o nich Europa wraz z partnerami: start-upem Protect.me, który specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań Insurtech oraz FantasyExpo – największą w Polsce agencją marketingową, specjalizującą się w działaniach w sferze e-sportu i gamingu, stworzyła nową markę: Gshield.gg. Pod tą marką są dostępne dwa produkty: Gshield Inventory i Gshield Hardware

Ubezpieczenie Gshield Inventory chroni konta w grach i zawierane w związku z nimi transakcje (np. zakupu kodów do gry), a także kupione za ich pośrednictwem wirtualne przedmioty (np. waluta in-game czy popularne “skórki”). Ubezpieczony będzie musiał jedynie udokumentować swoją wirtualną własność. Jest rozwiązanie przygotowane z myślą o graczach, którzy obawiają się kradzieży cyfrowej własności ze strony cyberprzestępców. Jego innowacyjność polega na odejściu od ubezpieczenia „wirtualnych przedmiotów”, które są trudno wycenialne z punktu widzenia ubezpieczyciela. Zamiast tego Europa zdecydowała się zaoferować klientom ochronę płatności dokonywanych za zakup gier (np. w popularnym sklepie-serwisie Steam) lub dóbr cyfrowych związanych z grami.

Natomiast w przypadku ubezpieczenia Gshield Hardware będzie można ubezpieczyć sprzęt gamingowy od zniszczenia, uszkodzenia lub kradzieży z włamaniem. Klienci mają do dyspozycji trzy warianty tego produktu: Bronze z sumą ubezpieczenia 3 tys. zł, Silver z sumą ubezpieczenia 5 tys. zł i Gold z sumą ubezpieczenia 10 tys. zł. Pierwszy wariant jest dopasowany do potrzeba posiadaczy konsol, drugi wariant jest przeznaczony dla bardziej zaawansowanych fanów gier, którzy są właścicielami sprzętu gaminogwego ze średniej półki. Natomiast wariant Gold to oferta dla najbardziej „hardcorowych” graczy, którzy inwestują w najlepszy sprzęt do gier.

Za ubezpieczenie, które od 16 grudnia będzie można kupić na stronie internetowej www.gshield.gg, można zapłacić w formie wygodnych miesięcznych płatności. Ceny – w zależności od rodzaju ubezpieczenia, jego wariantu i zakresu ochrony – zaczyna się już od 8 zł miesięcznie lub 96 zł rocznie (w przypadku płatności jednorazowej).

Wprowadzaniu na rynek nowego ubezpieczenia dla graczy będzie towarzyszyła kampania marketingowa, skierowana bezpośrednio do fanów gier komputerowych. Do kampanii promującej ubezpieczenia zostaną zaangażowani popularni polscy gamerzy oraz streamerzy, jak na przykład: Piotr “Izak” Skowyrski, Damian “Nervarien” Ziaja czy Patryk “Rojo” Rojewski.