ING Bank Śląski

 „Najlepiej robić swoje” z ING i Patronite.pl

W 2018 roku ING Bank Śląski i Patronite.pl połączyli siły, aby prowadzić młodych ludzi z pasją do sukcesu. W ramach wspólnych działań najbardziej doświadczeni twórcy Patronite.pl dzielili się wiedzą i doświadczeniem z młodymi pasjonatami. Można było tez uzyskać 10 tysięcy złotych wsparcia od ING.

ING i Patronite.pl połączyła wspólna idea bo w centrum działań obu podmiotów są ludzie i ich pasje. Patronite.pl to miejsce dla ludzi z talentem, które łączy ich z ludźmi, którzy chcą ten talent finansowo wspierać a misją ING od lat jest inspirowanie ludzi do rozwoju i realizacji wyznaczonych celów. Wspólna akcja ING i Patronite.pl dała młodym możliwość wykorzystania swojego potencjału, zachęcała do rozwijania swoich pasji i samorealizacji.

ING Bank Śląski aby pomóc w zrobieniu pierwszego kroku, udostępnił obszerne materiały edukacyjne, przygotowane z Patronite.pl oraz uruchomił akcję specjalną. Jej uczestnicy mogli wygrać udział w programie mentorskim z najpopularniejszymi twórcami Patronite.pl oraz pozyskać środki na rozwinięcie skrzydeł: 3 nagrody po 10 tysięcy złotych – łącznie aż 30 tysięcy złotych.

Elementem towarzyszącym akcji były Meet-up powered by ING & Patronite czyli cykl uzupełniających się spotkań z doświadczonymi twórcami internetowymi. Można było posłuchać jak doświadczeni twórcy zmienili swoją pasję w sposób na życie, zadać im pytania i skorzystać z ich wiedzy by samemu ruszyć naprzód. Każde spotkanie można było również śledzić dzięki livestreamingowi, także w wersji z tłumaczeniem migowym.

W ramach cyklu odbyły się spotkania w Warszawie („Znajdź pasję i nigdy jej nie porzucaj – jak zacząć tworzyć”?), Gdańsku („Nie umiem w marketing – dlaczego twórcy boją się promowania swojej pasji”?) i w Katowicach („Pasja a pieniądze – jak zarabiać na tym co kochamy”?).

W meetupach udział wzięli twórcy tacy, jak: Billie Sparrow, Baniak Baniaka, Zwierz Popkulturalny, Katarzyna Hajdan, Astrofaza, 7 metrów pod ziemią, AGO Esports, Pabloemmm, Globstory, Trollsky, ZagrajnikTV.

Współpraca ING i Patronite.pl została zainaugurowana w czasie kampanii „Najlepiej robić swoje”, skierowanej do osób w wieku 18-26 lat. W kampanii ING proponował młodym wsparcie w realizacji ich pasji oraz ofertę banku dopasowaną do ich oczekiwań – aplikację Moje ING mobile z nowym Kontem MOBI.

Młodzi Przedsiębiorczy w ING

ING Bank Śląski oraz Fundacja ING Dzieciom partnerowały programowi edukacji ekonomicznej i na rzecz przedsiębiorczości – Młodzi Przedsiębiorczy, realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Projekt ma na celu budowanie postaw przedsiębiorczych i podnoszenie kompetencji finansowych młodzieży. W ramach projektu uczniowie na dedykowanej platformie internetowej rozwiązują zadania z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości, a następnie realizują własny projekt z pomocą nauczycieli i mentorów. Program uczy oszczędzania, dysponowania i zarządzania pieniędzmi. Przekłada się to na rozwijanie takich umiejętności jak kreatywność, innowacyjność, podejmowanie ryzyka, planowanie i skuteczna realizacja przedsięwzięć.

W edycji 2018, ING Bank Śląski podzielił się wiedzą oraz udzielił finansowania, a Fundacja ING Dzieciom dała pomysł na nową koncepcję programu i nowe formy edukacyjne.

Wielki finał odbył się w centrali ING Banku Śląskiego, gdzie 12 zespołów uczniowskich ze szkół podstawowych i gimnazjów z całej Polski zaprezentowało projekty, które wyróżniły się kreatywnością i innowacyjnością.

Do zapoznania się z pomysłami młodzieży zachęcali influencerzy, których ING zaprosił do współpracy:

  • Marcin Iwuć – znany ekspert finansowy i youtuber;
  • Michał Sadowski – influencer, zarządza wartą kilkadziesiąt milionów złotych firmą Brand24
  • Bartek Sibiga – informatyk, były narciarz i mistrz Polski we freeskiingu, założyciel startupu DDOB (Daily Dose Of Beaty) – pierwszej w Polsce i jednej z pierwszych na świecie społeczności zrzeszającej influencerów, you tuberów oraz muserów.

Relację z wydarzenia na Insta stories przeprowadził Marcin Dubiel – jeden z czołowych polskich youtuberów i influencerów.

W 2018 roku w programie udział wzięło 600 uczniów z 58 szkół, pracujących w 120 zespołach oraz 68 nauczycieli.

ING na Biegnij Warszawo

ING Bank Śląski kolejny raz był Partnerem Generalnym jednej z największych w kraju imprez biegowych „Biegnij Warszawo” oraz towarzyszącemu jej marszowi „Maszeruję – kibicuję”.

Na starcie pojawiło się ponad 2000 pracowników ING, którzy pobiegli i pomaszerowali na rzecz Fundacji ING Dzieciom. Dzięki wybieganym i wymaszerowanym pieniądzom Fundacja będzie mogła sfinansować projekty edukacyjne dla dzieci i młodzieży. Pomarańczowa Drużyna ING wybiegła i wymaszerowała ponad sto tysięcy złotych!

Nowością w 2018 roku był piknik dla pracowników banku, osób towarzyszących i dzieci. Wszystko z myślą o zdrowiu, aktywnym spędzaniu czasu i doskonałej zabawie w gronie rodziny oraz przyjaciół. Piknik odbywał się na boiskach, przy stadionie Legii Warszawa. Na wszystkich uczestników oraz kibiców czekały liczne atrakcje: strefa gastronomiczna, dmuchane zjeżdżalnie, zabawy integracyjne, konkursy z nagrodami i wiele innych.

 Hasło tegorocznej edycji Biegnij Warszawo „Przenosimy niebo na ulice Warszawy” zwracało również uwagę na jakość powietrza jakim oddychamy. Przez udział w biegu ING Bank Śląski kontynuował swoje działania w ramach akcji  #mojepowietrze, w której wspiera proaktywne postawy na rzecz czystego powietrza. Auta elektryczne z pomarańczowej floty ING Banku Śląskiego otwierały i zamykały peleton.

Zaangażowanie ING w Biegnij Warszawo wspierały również działania w internecie. Na blogu https://spolecznosc.ingbank.pl oraz w mediach społecznościowych bank publikował artykuły i infografiki zachęcające do biegania i motywujące do pokonywania własnych barier oraz walki o wyznaczony cel.

Elektromobilny ING

Flota banku wzbogacona została o samochody elektryczne, z których na co dzień korzystają pracownicy ING. Włączenie do floty ING Banku Śląskiego pojazdów napędzanych silnikiem elektrycznym jest elementem polityki wspierania rozwiązań związanych z ochroną środowiska naturalnego i kształtowaniem świadomości proekologicznej, w tym elektromobilności.

ING Bank Śląski udostępnił również Skutery ING – w ramach partnerskiej współpracy z firmą Jeden Ślad, siecią elektrycznych skuterów miejskich. Skutery ING na co dzień dostępne są w Katowicach i Warszawie.

Ochrona środowiska naturalnego jest wpisana w długoterminową strategię rozwoju ING. Zgodnie z ogłoszoną w grudniu 2017 roku Deklaracją Ekologiczną, w działalności biznesowej priorytetem banku są projekty realizowane w trosce o środowisko, m.in. wspierające elektromobilność.

W ramach współpracy partnerskiej z Tauron ING Bank Śląski uruchomił w Katowicach system elektromobilności, na który składają się 23 stacje ładowania oraz 20 samochodów w carsharingu. Sieć terminali do ładowania samochodów elektrycznych składa się z czterech szybkich stacji ładowania (DC) oraz 19 przyspieszonego ładowania (AC). Lokalizacja stacji jest zaplanowana na terenie całego miasta w taki sposób, by można się było swobodnie poruszać po nim samochodem elektrycznym. Infrastruktura ta jest już dostępna dla kierowców aut elektrycznych. Projekt ma służyć mieszkańcom, przedsiębiorcom i turystom odwiedzającym Katowice. Doskonale sprawdził się już podczas szczytu klimatycznego COP24.

Celem współpracy ING i Tauron jest osiągnięcie efektu synergii z dotychczasowych doświadczeń zarówno w obszarze budowy infrastruktury jak i w obszarze budowy nowych modeli biznesowych dla elektromobilności.

ING Bank Śląski podpisał również umowy o współpracy w zakresie eketromobilności z kolejnymi partnerami: innogy oraz ENGIE Technika Instalacyjna. Celem jest rozwój obszaru elektromobilności, rozwój infrastruktury i upowszechnianie rozwiązań sprzyjających oszczędzaniu energii.