ING tworzy roboty dla klientów

ING pomaga klientom usprawniać procesy wewnętrzne z wykorzystaniem robotyki za pomocą autorskiego rozwiązania RoboPlatform.

W 2019 roku ING udostępnił nowe oprogramowanie klasy RPA (Robotics Process Automation), w całości stworzone przez ING. Oferta w tym zakresie obejmuje usługi wdrożeniowe oraz narzędzie, z którego mogą korzystać duże i średnie firmy.

RoboPlatform wyróżnia się dużą elastycznością i możliwością szybkiego wdrażania robotów. Obsługuje dwa tryby pracy: nadzorowany i autonomiczny. W pierwszym trybie roboty są wirtualnymi asystentami w czasie rzeczywistym, które wspierają pracowników, znacząco poprawiając ich wydajność poprzez wykonywanie powtarzalnych zadań w szybszy i bardziej niezawodny sposób. Natomiast w trybie autonomicznym procesy mogą być wykonywane bez ludzkiej ingerencji. Roboty pracują według ustalonego harmonogramu lub są uruchamiane przez określone zdarzenia. Oba tryby, w zależności od specyfiki procesu, są powszechnie stosowane w biznesie.

– W ING Banku Śląskim obecnie funkcjonuje ponad 1500 robotów, z których większość wspiera procesy w obszarze operacji bankowych, ryzyku oraz finansach. Ich zastosowanie sprawdziło się też w jednostkach Grupy ING w innych krajach. Rosnąca popularność rozwiązania zachęciła nas do zrobienia czegoś więcej. Chcemy dzielić się wiedzą z zakresu robotyzacji procesów. Nasze kompleksowe rozwiązanie, oferta oraz elastyczne podejście do klienta, wyróżnia nas na rynku. Pozwala ono oszczędzić nie tylko czas i pieniądze, ale również poprawia wydajność pracy poprzez eliminację błędów. Jednocześnie cały proces odbywa się przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa obowiązujących w sektorze finansowym – mówi Przemysław Lewicki, Dyrektor Centrum Operacyjnej Transformacji Cyfrowej w ING Banku Śląskim.

ING oferuje pełny zakres usług robotyzacyjnych, zaczynając od przeglądu procesów, przez szkolenia, aż po wdrożenie. Finalnym produktem jest robot, który automatycznie realizuje proces klienta.