Pekao w detalu

Rok 2018 w Banku Pekao S.A. upłynął pod hasłem nowej oferty dla klientów detalicznych. Zmiany dotyczyły wszystkich głównych produktów. Bank wycofał ze sprzedaży 16 kont, ale wprowadził 3 nowe – dostosowane do zróżnicowanych potrzeb klientów z poszczególnych segmentów detalicznych. Jako pierwsze w ofercie pojawiło się nowe konto osobiste dla klienta indywidualnego, które już niedługo będzie można otworzyć za pomocą „selfie”. Nowe konta Pekao oferuje także  klientom zamożnym, a także mikro przedsiębiorcom. Aplikacja PeoPay została natomiast wzbogacona między innymi o kody Blik i uruchomiła rozwiązanie Apple Pay, bez posiadania plastikowej karty płatniczej.

 

 Przekorzystne zmiany w kontach

Rok 2018 rozpoczął się od rewolucji w ofercie detalicznej – jest prosto i bez zbędnego mnożenia ofert. Zamiast kilkunastu starych Eurokont klienci banku mają teraz do dyspozycji jedno konto – Przekorzystne. Projektując nowy rachunek, bank zlecił przeprowadzenie badania jakościowego, aby poznać oczekiwania klientów. Wyniki badań wskazują, że przede wszystkim oczekują oni bezpłatnego konta i karty, szerokiej sieci bezprowizyjnych bankomatów, prostej w obsłudze bankowości elektronicznej, wysoko oprocentowanego konta oszczędnościowego i dodatkowych promocji. Wszystkie te warunki spełnia Konto Przekorzystne, które okazało się sukcesem sprzedażowym. W pierwsze 100 dni otwarto 100 000 nowych rachunków. Po trzech kwartałach – już blisko 300 000. Na początku 2019 roku, Pekao planuje udostępnić możliwość otwarcia konta za pomocą Selfie.

Remigiusz Hołdys
Dyrektor Departamentu
Zarządzania Ofertą
i Segmentami Klientów
w Banku Pekao S.A.

– Naszym priorytetem jest zapewnienie maksymalnej wygody korzystania z usług banku. W zakresie „user experience” porównujemy się nie tylko do konkurencji bankowej, ale też do najlepszych rozwiązań fintechowych. Otwieranie konta „na selfie”, to bardzo wygodny proces opracowany na bazie naszych doświadczeń w biometrii, konkurujący prostotą nie z bankami a z fintechami. – powiedział Bartosz Zborowski, dyrektor departamentu innowacji i płatności w Pekao. Po sukcesie Konta Przekorzystnego dla klientów indywidualnych, od końca czerwca 2018 r. Bank Pekao S.A. zmienia także ofertę dla mikroprzedsiębiorców. Zamiast 7 rachunków, wprowadził jedno – Konto Przekorzystne Biznes. W trzecim kwartale 2018 r. średnia miesięczna sprzedaż rachunków  była aż o 50% wyższa niż w pierwszym półroczu 2018 r.. Nowy rachunek zyskał także dobre oceny w rankingach – Bank Pekao S.A. został wiceliderem w rankingu Forbesa na najbardziej przyjazny bank dla firm. – Opracowując naszą ofertę wzięliśmy pod uwagę obecne trendy rynkowe w zakresie oferty dla mikro firm, ale także wprowadziliśmy innowacyjne rozwiązania, które mają na celu uświadomić potencjalnym klientom, że nasza propozycja to nie tylko konto, ale także terminale płatnicze, leasing, czy nowoczesne rozwiązania w zakresie wymiany – komentuje Remigiusz Hołdys, Dyrektor Departamentu Zarządzania Ofertą i Segmentami Klientów. Do nowej oferty Banku Pekao S.A. dołączył także Pakiet Świat Premium dla klientów zamożnych. Oferta w segmencie Premium oparta została o 3 filary: indywidualny model obsługi, wymierne korzyści związane z  codziennym  bankowaniem oraz efektywne pomnażanie oszczędności, które jest szczególnie ważne dla osób posiadających do ulokowania większe nadwyżki środków. Posiadacze Świata Premium będą mogli liczyć na osobistego doradcę, możliwość obsługi przez specjalną infolinię, szereg usług i produktów oferowanych  bezpłatnie lub na atrakcyjnych warunkach cenowych, a także na wyższe oprocentowanie na lokatach oraz szeroką ofertę produktów inwestycyjnych, w tym darmowy rachunek maklerski w Domu Maklerskim Pekao.

Wyjątkowa bankowość mobilna

Bartosz Zborowski Dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Coraz więcej klientów ogranicza kontakt z bankiem do aplikacji w telefonie. PeoPay, wiodące rozwiązanie na rynku, zostało w 2018 r. wzbogacone o wiele nowych funkcji. W kwietniu aplikację (podobnie jak serwis pekao24.pl) wzbogacono o całodobowy kantor, później dodano też zarządzanie kartami. Jednak największe zmiany użytkownicy PeoPay otrzymali w połowie czerwca: najpierw w aplikacji pojawiła się funkcja BLIK, a potem Bank Pekao S.A. jako jeden z pierwszych banków w Polsce udostępnił długo wyczekiwaną usługę Apple Pay. Jako pierwszy pozwala natomiast dodać kartę płatniczą do Apple Pay z poziomu aplikacji mobilnej, bez konieczności posiadania przez klienta „plastiku”. – PeoPay to najbardziej dynamicznie zmieniający się produkt w Pekao. Cały czas słuchamy użytkowników, poprawiamy i rozbudowujemy aplikację o nowe pomysły  – podsumowuje Bartosz Zborowski.

Najlepszym podsumowaniem zmian w aplikacji PeoPay, było otrzymanie  prestiżowej nagrody EFMA-Accenture Distribution & Marketing Innovation Awards 2018. Międzynarodowe jury uznało bankowość mobilną Pekao za najlepszą innowację na świecie w 2018 roku w kategorii Phygital Distribution & Experience. Kategoria Phygital Distribution & Experience, w której zwyciężył Bank Pekao S.A. oznacza najlepszy mariaż bankowości tradycyjnej z elektroniczną. Właśnie, taki jest PeoPay. Umożliwia dokonywanie np. płatności w terminalach zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych, ale także logowanie i autoryzację transakcji za pomocą odcisków palców lub Face ID.

 

Oferta dla obywateli Ukrainy

Bank Pekao S.A. nie pozostał obojętny na potrzeby coraz większej liczby obywateli Ukrainy mieszkających w Polsce. Uruchomił specjalną infolinię, a także udostępnił wzorce umów i regulaminy w języku ukraińskim. W lipcu powstała również wersja aplikacji mobilnej PeoPay w tym języku. Te działania spowodowały, że co czwarty obywatel Ukrainy korzystający w Polsce z usług bankowych wybrał Bank Pekao S.A. – po trzech kwartałach 2018 r. ponad 81 tys. otwartych kont należało do obywateli tego kraju. – Obecnie tylko 10% obywateli Ukrainy korzysta z usług bankowych w Polsce. Jednym z głównych powodów tak niskiego ubankowienia jest bariera językowa. W związku z tym w Banku Pekao S.A. już udostępniamy obsługę na infolinii w języku ukraińskim. Także cała dokumentacja dla klientów jest prowadzona w tym języku, wdrażyliśmy też bankowość mobilną PeoPay w wersji ukraińskiej.– zaznaczył Remigiusz Hołdys. Opisane nowe produkty i usługi to tylko część zmian, które zostały wdrożone w Pekao w minionym roku. W 2018 r. oferta Pionu Bankowości Detalicznej Banku Pekao S.A. była sukcesywnie poszerzana również o takie nowe rozwiązania, jak Konto Przekorzystne dla Młodych, kompleksowa oferta dla dużych rodzin, Konto Oszczędnościowe z 3% w skali roku czy Pożyczka Przekorzystna.