PKO Bank Polski

NAJLEPSZA JAKOŚĆ OBSŁUGI KLIENTA BIZNESOWEGO

 

Grzegorz Oszasta, Dyrektora Pionu Sprzedaży Detalicznej

PKO Bank Polski wspiera rozwój polskich przedsiębiorstw, zapewniając szeroką gamę produktów finansowych w każdym segmencie i z najwyższą jakością obsługi. W codziennej pracy kierujemy się stałymi wartościami. Stawiamy na ciągłe doskonalenie, wiarygodność, przedsiębiorczość i satysfakcję klienta – czego dowodem jest nagroda w kategorii “Najlepsza jakość obsługi klienta biznesowego”.

Naszym klientom oferujemy kompleksowe usługi finansowe, profesjonalne doradztwo w postaci wyspecjalizowanych doradców, a także nowoczesną bankowość elektroniczną z szeregiem dodatkowych usług usprawniających codzienną działalność przedsiębiorców m.in  Asystent Firmowy – wsparcie w prowadzeniu firmy 24h na dobę poprzez zarządzanie przychodami i kosztami biznesu o każdej porze dnia z dowolnego miejsca; możliwość samodzielnego uruchomienia sklepu internetowego korzystając z gotowej platformy e-commerce, czy współpraca z ZenCard – narzędzie do marketingu transakcyjnego i budowania lojalności w handlu, umożliwiające wirtualizację i konsolidację kart lojalnościowych na dowolnej karcie płatniczej.

Zaufało nam ponad 380 tys. klientów biznesowych (w tym wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe oraz klienci non-profit), których wspiera 1,2 tys. doradców. Każdy z doradców firm ma w swoim portfelu około 300 aktywnych klientów, nasza efektywność rośnie, podobnie jak systematycznie rośnie jakość obsługi – jestem naprawdę dumny z pracy Zespołów Firm – mówi Grzegorz Oszast, dyrektor Pionu Sprzedaży Detalicznej w PKO Banku Polskim.

Zależy nam, aby polscy przedsiębiorcy traktowali bank i współpracujące w ramach Grupy Kapitałowej spółki jako partnerów, który towarzyszą firmom w ich rozwoju. PKO Bank Polski posiada szeroką paletę produktów dla klientów instytucjonalnych: począwszy od produktów kredytowych, leasingowych i faktoringowych, a skończywszy na gwarancjach i ubezpieczeniach komunikacyjnych i eksportowych.

Ciągłe doskonalenie jest naszą dewizą. Chcemy być partnerem dla naszych klientów na lata. Dlatego mocno inwestujemy w umiejętności doradców biznesowych i w rozwiązania wpierające przedsiębiorczość. Wdrażamy nowe technologie i wprowadzamy innowacyjne rozwiązania. Chcemy spotykać się z naszymi klientami nie tylko w oddziale, ale też u nich w siedzibie firmy, oferujemy też elektroniczne bankowanie. Innymi słowy oferujemy klientom „bankowanie” tam, gdzie oni chcą „bankować”.

W 2018 r. udostępniliśmy klientom możliwość ubezpieczenia pojazdów, dzięki wprowadzeniu do oferty produktowej banku ubezpieczeń komunikacyjnych. Nasi klienci mają możliwość wyboru ubezpieczenia wśród współpracujących z bankiem towarzystw ubezpieczeniowych oddzielnie na poszczególne ryzyka, a nie tylko pakietowo, co jest na rynku nowością. Wspólnie ze spółką eService bierzemy udział w Programie Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa” – każdy przedsiębiorca, który w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie przyjmował płatności kartami płatniczymi w swoich placówkach lub otwiera nowy biznes może otrzymać wsparcie w postaci pokrycia wszystkich wydatków związanych z otrzymaniem terminala POS przez 12 miesięcy oraz miesięcznych kosztów obsługi płatności. Za pośrednictwem PKO Banku Polskiego na polskim rynku w 2018 r. pojawiło się 3,2 tys. dodatkowych terminali płatniczych. Wprowadzamy nowe rozwiązania w leasingu poprzez udostępnianie ofert specjalnych, promocji, zmiany marż. Efektem jest rekordowa sprzedaż leasingu, wynosząca w tym roku niemalże 2,9 mld zł , a w samym 4Q ponad 1 mld zł.

Oprócz wprowadzania nowoczesnych, funkcjonalnych produktów i rozwiązań naszym  celem jest systematyczne zwiększanie komfortu korzystania z usług oraz podnoszenie jakości obsługi opartej na partnerskiej relacji klienta z bankiem. Wprowadziliśmy Nowy Model Doradczy MSP, który nadal będziemy rozwijać w 2019 r. Model ten zakłada, że doradcy powinni znać firmę naszego kontrahenta równie dobrze jak on sam. W planach mamy także dalszy rozwój usług cyfrowych i poszerzanie oferty dla klientów biznesu firm, a także merytoryczne wspieranie polskich przedsiębiorców poprzez kolejne edycje bezpłatnych szkoleń “Dzień Dobry Biznes”. Wierzę, że wspólnie z będziemy osiągać coraz lepsze rezultaty i rozwijać polską gospodarkę.

 

NAJLEPSZE BIURO PRASOWE

 

Klucz do sukcesu: dostępność, rzetelność, szybkość

W ostatnich latach jesteśmy świadkami znacznego przyspieszenia komunikacji – informacje krążą coraz szybciej, głównie za sprawą rozwoju mediów elektronicznych. Do nowej specyfiki świata mediów dostosowują się wszyscy – dziennikarze, odbiorcy, ale także, a może przede wszystkim specjaliści od komunikacji.

Z punktu widzenia dziennikarzy kluczowy jest szybki dostęp do rzetelnych informacji – dziś oczekują tego od biura prasowego często nie w ciągu dnia czy kilku dni, ale godzin – czy wręcz od ręki. Większość z nich korzysta z mediów społecznościowych jako źródła pozyskiwania informacji. Nowoczesne i skuteczne biuro prasowe jest dostępne wszędzie tam, gdzie oczekują tego jego interesariusze  – informuje, komentuje, wchodzi w interakcje, a gdy trzeba prostuje nieścisłe informacje.

To duże wyzwanie dla największych firm, generujących dziesiątki tysięcy komunikatów rocznie. Przykładem jest PKO Bank Polski, którego marka jest najsilniejsza medialnie w branży bankowej. Zostało to docenione m.in. w 11. edycji badania Top Marka realizowanego przez magazyn „Press” i Press-Service Monitoring Mediów, w którym PKO Bank Polski utrzymał pozycję najbardziej medialnej marki w sektorze bankowym. Siła marki banku jest pochodną również liczby publikacji, ich pozytywnego wydźwięku i najwyższego wskaźnika dotarcia. Według danych z raportu Top Marka tylko w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku na temat banku ukazało się ponad 355 tys. informacji. Najwięcej, bo ponad 80 proc. z nich pojawiło się w social mediach, a ponad 16 proc. w internecie. Dominowały zagadnienia z obszaru giełdy, korporacji i sponsoringu. Tylko o aplikacji mobilnej IKO pojawiło się ponad 3,1 tys. wzmianek. Tak silna obecność banku w mediach tradycyjnych i społecznościowych to w dużym stopniu wynik pracy Centrum Prasowego.

Kompleksowe Centrum Prasowe

Systematycznie publikowane na stronach Centrum www.media.pkobp.pl komunikaty prasowe informują na bieżąco o wszystkich istotnych wydarzeniach związanych z działalnością banku i grupy kapitałowej na każdym polu – począwszy od kwartalnych informacji o wynikach finansowych, przez komunikaty na temat nowych produktów i zmian w usługach, kończąc na relacjach z postępów działań okołobankowych: wspieranych przez bank akcjach charytatywnych, imprezach sportowych i innych działaniach pokazujących ogromną aktywność firmy w zakresie CSR. Komunikaty prasowe są wzbogacane formami graficznymi, takimi jak gotowe i atrakcyjne w formie infografiki, a także materiałami wideo. Strona Centrum Prasowego jest zintegrowana z profilami banku w mediach społecznościowych, dzięki czemu w jednym miejscu znajduje się podgląd najbardziej aktualnych treści związanych z bankiem.

Zapytania dziennikarskie są na bieżąco obsługiwane przez zespół ekspertów centrum prasowego PKO Banku Polskiego, którzy są także aktywni w mediach społecznościowych i na bieżąco monitorują oraz reagują na pytania czy wątpliwości, ale też ułatwiają też dziennikarzom kontakt z zarządem banku oraz  bankowymi ekspertami merytorycznymi, organizując wywiady, spotkania czy konferencje prasowe. Bank współorganizuje też udział dziennikarzy w wielu wydarzeniach gospodarczych i technologicznych w kraju i zagranicą, ułatwiając mediom śledzenie bieżących trendów rynkowych i dostęp do najnowszych informacji.

Sam bank zaś obecny jest w mediach społecznościowych: Facebooku, Twitterze, Instagramie, LinkedIn, Youtube, Wykopie. Publikowane w tych kanałach informacje uzupełniają komunikaty prasowe dostarczając dodatkowych materiałów multimedialnych i docierając do milionów interesariuszy.

Analizy gospodarcze i prognozy na czasie

Szeroki wachlarz komunikacyjny PKO Banku Polskiego uzupełnia Centrum Analiz  – dedykowany serwis internetowy zawierający różnorodne tematycznie i bogate w nieszablonowe wnioski opracowania ekonomistów i strategów PKO Banku Polskiego. Cieszą się one dużą popularnością zarówno wśród innych specjalistów z rynku finansowego, dziennikarzy, jak i osób zainteresowanych zagadnieniami makroekonomii. Świadczy o tym konsekwentnie rosnąca liczba odwiedzin serwisu oraz obserwatorów jego oficjalnego konta na Twitterze @Analizy_PKOBP.

Piłkarze i biegacze

Dodatkowe obszary komunikacji to projekty wizerunkowe, szczególnie z obszaru sponsoringu i CSR. Wśród wielu inicjatyw realizowanych przez bank szczególne miejsce zajmuje promocja zaangażowania PKO Banku Polskiego w sponsoring biegów masowych i piłkarskiej Ekstraklasy. Również tym tematom poświęcone są dedykowane media społecznościowe, stanowiące platformę dialogu z interesariuszami, ale też źródło statystyk, aktualności i materiałów multimedialnych.