Santander Bank Polska

Michał Gajewski Prezes Zarządu Santander Bank Polska

Miniony rok był dla nas zupełnie niepowtarzalny jeśli chodzi o liczbę ważnych wydarzeń. Chyba w żadnym banku nie działo się tak dużo – włączenie wydzielonej części Deutsche Bank Polska, kolejne duże projekty transformacji cyfrowej, transformacja kulturowa i zmiana marki. Równolegle, cały czas nie traciliśmy z oczu bieżących spraw – poprawiania jakości obsługi, nowych wdrożeń oraz wyników biznesowych. Niewątpliwie największe wydarzenia to włączenie wydzielonej części DB i nowa marka banku.

Marka to esencja naszych wartości i podejścia do biznesu a przede wszystkim skrócona opowieść o tym, czym jest Santander Bank Polska. To sposób, w jaki rozmawiamy z klientami –  o tyle ważny, że w dzisiejszej rzeczywistości sympatia klientów i umiejętność wzbudzania pozytywnych opinii, emocji i rekomendacji jest cennym aktywem. Komodytyzacja usług finansowych jest faktem, więc wynik biznesu długoterminowo w coraz większej mierze będzie determinowany przez siłę marki. W tym kontekście rebranding był strategicznym projektem dla banku.

Waga tej zmiany wynikała z faktu, że dotyczyła ona każdego z blisko 7 mln klientów naszej Grupy. Od 2013 r. budowaliśmy świadomość marki Santander, wprowadzając ją, chcieliśmy koniecznie zachować jeden z elementów poprzedniej marki, a mianowicie obietnicę „Bank Jaki Chcesz”. Wszystkie te uwarunkowania wymagały ogromnej koncentracji, umiejętnego ważenia wszelkich decyzji i zaangażowania wszystkich naszych pracowników tak, aby w jednym momencie cała orkiestra zagrała perfekcyjnie. Duży nacisk położyliśmy na komunikację, która musiała być precyzyjna, trafić do odbiorcy i pokazać, że nowa marka to więcej możliwości dla naszych klientów.

Skutecznie zrealizowaliśmy także włączenie wydzielonej części DB Polska do Santander Bank Polska i sprawnie przeprowadziliśmy klientów przez tę zmianę. To duża operacja logistyczna, bez wątpienia pionierska i innowacyjna, której nie podjął się przed nami nikt w polskiej bankowości – jako pierwsi w kraju przeprowadziliśmy jednocześnie włączenie prawne i operacyjne. Projekt zaangażował ponad 2 tys. pracowników i wymagał kilka miesięcy przygotowań, ale dzięki temu w ciągu 72 godzin przenieśliśmy do systemów Santander Bank Polska prawie 400 tys. nowych klientów. Klienci otrzymali nową bankowość internetową z wieloma dogodnymi funkcjami oraz aplikację Santander mobile, która pozwala na zarządzanie finansami przez telefon z systemem iOS lub Android.

Rok 2018 był tym, w którym zbudowaliśmy mocną bazę dla rozwijania biznesu w kolejnych latach. Mamy w planach kolejne inicjatywy, które pozwolą nam być dla naszych klientów bankiem jakiego chcą. Rok 2019 będzie czasem umacniania marki banku bezpiecznego, odpowiedzialnego, innowacyjnego.

Poprzedni artykułEuro Bank S.A.
Następny artykułRok 2018 to rozwój bankowości elektronicznej i poprawa relacji z klientem