Ubezpieczamy z nową energią!

Anna Włodarczyk–Moczkowska, Prezes Zarządu Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group

Za nami bardzo ekscytujący czas. Rekordowe wyniki sprzedażowe, nowy inwestor, nowa marka i rewolucyjne rozwiązania sprzedażowe to nasze największe sukcesy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Wyzwanie było ogromne, ale dzięki zaangażowaniu całego zespołu i jego wysokim kompetencjom zrealizowaliśmy wszystkie cele.

Rekordowy rok

Minione miesiące to czas intensywnego rozwoju i zmian w naszej firmie. Na początku 2019 r. staliśmy  się formalnie częścią austriackiej Vienna Insurance Group. Jako samodzielny zakład kontynuujemy rozwój, aby wesprzeć dążenie VIG do osiągnięcia strategicznego celu – 10 proc. udziału w rynku polskim.

Do rodziny VIG dołączyliśmy w okresie rozkwitu naszej firmy, raportując najlepsze w historii wyniki. W 2018 r. znacząco urośliśmy we wszystkich liniach biznesowych i osiągnęliśmy wyższy od planowanego wynik finansowy netto w wysokości 16,5 mln złotych. W tym czasie zebraliśmy składkę przypisaną brutto w wysokości 743 mln złotych, co oznacza dynamikę 19,3 proc. r.d.r. Tak znakomite wyniki finansowe oznaczały dla nas nie tylko dobry start w nowej grupie kapitałowej, ale przede wszystkim stanowiły pomyślny prognostyk dalszego rozwoju.

Nowa marka, nowa energia, to samo bezpieczeństwo

Konsekwencją zmiany właścicielskiej był rebranding firmy. W lipcu przyjęliśmy nazwę Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group, nawiązując tym samym do austriackich korzeni naszej grupy kapitałowej i jej początków, które sięgają 1824 r.

Zmieniliśmy nie tylko nazwę, ale i kolory. Postawiliśmy na mocne barwy – pomarańczowy i „Wiener-blue”, które nawiązują do wartości naszej firmy. Pełen energii i optymizmu kolor pomarańczowy odzwierciedla ducha naszego zespołu i oddaje otwartość, komunikatywność i relacyjność, które towarzyszą nam na co dzień. Dopełnieniem kolorystyki jest niebieski, symbolizujący profesjonalizm i nowoczesność. To kolor, który niesie przekaz dotyczący naszej kompetencji, skuteczności i bezpieczeństwa – wszystkiego, co w ubezpieczeniach jest najważniejsze.

Rebrandingowe wyzwanie było ogromne. Wymagało zaangażowania tysięcy osób – naszych pracowników oraz zewnętrznych partnerów, którzy na co dzień korzystają z naszego logo. Wymienić musieliśmy tysiące szyldów i oznakowań biur agencyjnych, 5 tys. materiałów operacyjnych, 1 tys. różnych dokumentów. Wydrukowaliśmy ponad 600 tys. nowych materiałów sprzedażowych i pół miliona dokumentów promocyjnych i informacyjnych. Przygotowaliśmy 10 tysięcy pakietów do oznakowania punktów agencyjnych.

Dziś z dumą możemy powiedzieć: „Udało się!”. Nasze pomarańczowo-niebieskie, energetyczne logo można spotkać w tysiącach miejsc w całej Polsce. Codziennie drukujemy je na setkach polis ubezpieczeniowych.

Innowacyjne rozwiązania

W procesie zmiany duży nacisk położyliśmy na rozwój biznesu i dostarczanie nowych rozwiązań dla partnerów biznesowych i klientów. Światło dzienne ujrzała nasza nowa platforma sprzedażowa – Wie.net, wprowadziliśmy nowe rozwiązania produktowe i wciąż udoskonalamy już istniejącą ofertę. Rozpiera nas energia, która zasila każdy obszar naszej firmy i jest motorem napędowym kolejnych projektów, które już wkrótce ujrzą światło dzienne.